Als je een nieuw bedrijf begint, zul je vanaf de bodem alles op moeten bouwen. Dat is anders dan als je ergens in dienst gaat of een onderneming over neemt, want dan bestaat er al een infrastructuur waarmee je potentiële klanten kunt bereiken, en kennen mensen je naam al. Als beginner heb je dat voordeel helaas nog niet, en zul je er zelf voor moeten zorgen dat mensen je leren kennen. Dat kun je op verschillende manieren doen. Je maakt jezelf zichtbaar met een logo en een pakkende naam, en als je al een paar klanten hebt kun je ervoor zorgen dat zij het aan hun vrienden vertellen. Maar je kunt ook kiezen voor adverteren via internet. Online adverteren gebeurt steeds meer, en dat is niet gek, want het werkt nou eenmaal goed.

Gewoon vanaf je laptop

Online adverteren is voor veel kleine bedrijven echt een uitkomst. Je hoeft er als ondernemer je huis niet voor uit, want je hoeft immers geen posters op te gaan hangen of flyers door de brievenbus van je buren te gaan proppen. Je kunt op eenvoudige manier via sociale media advertenties inkopen en je promotiemateriaal verspreiden. Misschien vind je dat soort betaalde advertenties helemaal niks, of past het niet bij de boodschap die je uit wil stralen. Je kunt ook een samenwerking aangaan met iemand die veel volgers heeft, en op die manier meeliften op de zichtbaarheid van een ander.

Speciale acties

Wat ook een manier is om de aandacht van mensen te trekken, is met speciale acties. Als je dat goed neerzet, valt het op en zullen mensen eerder op jouw merk klikken. Je kunt bijvoorbeeld een deel van je producten of diensten met korting aanbieden, of beginnen met een spaarsysteem. Wat vaak ook wel goed werkt is een winactie. De voorwaarde voor deelname zijn dan dat mensen je moeten volgen op het betreffende medium, en ze moeten je pagina of product met een aantal van hun vrienden delen. Dat werkt voor veel mensen en kleine bedrijfjes echt als een trein, en vaak is het nog leuk om zoiets te bedenken ook.

Geen tijd? Geen probleem!

Heb je zelf geen tijd om dit soort plannetjes te bedenken, of heb je helemaal geen inspiratie? Dat is geen probleem, want er zijn voldoende ervaren online marketeers die je hiervoor kunt vragen. Die mensen zijn gespecialiseerd in de onderdelen van het proces waar jij niets van weet, dus samen zijn jullie het perfecte team. Misschien leer je het op een gegeven moment zelf, maar het kan ook juist fijn zijn om het uit te besteden en je er nooit meer zorgen om te maken.